اخبار

رئیس پارک علم و فناوری یزد در دیدار با سفیر مجارستان: همکاری پارک های دو کشور به منظور ارتقاء سطح فناوری بازار شرکت های فناور و دانش بنیان

دکتر سید حبیب الله میر غفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، با جناب آقای زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر کشور مجارستان، دیدار کرد و در سخنانی به معرفی پارک یزد، ظرفیت پارک های علم و فناوری کشور و شرکت های فناور پرداخت.

وی با اشاره به سابقه همکاری های فناورانه میان دو کشور در سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد و این جلسه را شروعی برای اقدامات اجرایی در جهت توسعه روابط فناورانه بین دو کشور دانست.

گفتنی است برگزاری تورهای دو جانبه متشکل از شرکت های دانش بنیان و فناور میان دو کشور جهت مذاکره، تبادل تجربه،  فروش محصول، برگزاری رویدادهای مشترک فناوری و نوآوری بین دو کشور جهت آگاهی از تقاضای فناوری، تشکیل صندوق مشترک حمایت از فعالیت های فناورانه و تاسیس دفتر مشترک از محورهای مذاکرات در حوزه فناوری بود.

لازم به ذکر است این جلسه به میزبانی دانشگاه یزد و با حضور ریاست دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری یزد و دفتر نخبگان و وزارت خارجه و سایر همراهان در یکی از پردیس های فناوری در محل دانشگاه یزد برگزار شد.