با توجه به مشکلات و معضلات استان و همچنین حضور و تقاضای فارغ التحصیلان توانمند در گرایش‌های مختلف با پیشنهاد مرکز رشد و موافقت ریاست محترم پارک، زیر گروه‌های تخصصی، ذیل مرکز رشد راه‌اندازی گردید که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

حمایت‌های پارک علم و فناوری یزد برای شرکت‌های مستقر در پردیس زیست فناوری و سیستم‌های پیشرفته صنعتی در قالب حمایت‌های مادی به صورت اعتباری در بسته‌های حمایتی استقرار، توسعه محصول، توانمندسازی، توسعه کسب و کار، مالکیت فکری، و بازار و حمایت‌های معنوی شامل خدمات پذیرش، ارزیابی، اخذ مجوزها، کمک در انعقاد قراردادها، ایجاد هم‌افزایی، شبکه‌سازی و … ارائه می‌گردد. لازم به ذکر است علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی مذکور، طبق ماده 9 قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، واحدهای پژوهشی و فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در جهت انجام مأموریت‌های محوله از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین‌المللی برخوردار هستند.

مرکز رشد زیست فناوری پارک علم و فناوری یزد در 17/12/1381 تاسیس شد و در تاریخ 8/9/1385 با تصویب شورای عالی علوم- تحقیقات مصوبه قطعی خود را اخذ نمود. این مرکز در اصل با مشارکت پارک علم و فناوری یزد به‌عنوان سازمان موسس و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به‌عنوان سازمان همکار ایجاد گردید.

در حال حاضر با توجه به عمر 17 ساله پردیس تعداد 86 شرکت در این پردیس حضور دارند که از این تعداد 42 شرکت در مرحله پسارشد، 32 شرکت در مرحله رشد و 12 شرکت در مرحله پیش‌رشد می‌باشند که در حدود 832 نفر در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند. با توجه به اطلاعات درج شده در سامانه سدف، فروش رسمی شرکت‌های پردیس از طریق اظهارنامه مالیاتی سال 1400 مبلغ 3730 میلیارد ریال می‌باشد.

راه های ارتباطی با مدیر پردیس:

آقای مهندس عباس باقی