اخبار, اخبار, اسلاید شو, رویداد ها

برگزاری جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ در قالب رویداد پژوهش های کاربردی مسئله محور

 

جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ در قالب رویداد پژوهش های کاربردی مسئله محور در استان یزد برگزار شد.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز رویدادهای رقابتی ریسرچ‌پیچ ۲۰۲۴ اینوتکس در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، این بار جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ با همکاری پارک علم و فناوری استان یزد در شهر یزد به میزبانی پارک علم و فناوری برگزار گردید.

رویداد ریسرچ‌پیچ در این استان شاهد ثبت ۴۳ طرح پژوهشی بود که پس انجام ارزیابی اولیه، ۱۲ طرح موفق به راهیابی به بخش ارائه حضوری شدند.

در افتتاحیه این رویداد ابتدا محمدحسین عسکری، مدیرکل جذب و پذیرش واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس ضمن خوشامدگویی به مخاطبین، در خصوص پارک فناوری پردیس و اینوتکس توضیحاتی را ارائه نمودند، پس از ایشان علی اکبر قیومی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری یزد در خصوص ایجاد پارک‌ و هم افزایی بین پارک و شرکت‌ها توضیحاتی را ارائه دادند.

این بخش که در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه برگزار شد، از میان پژوهش‌های ارائه شده چهار طرح پژوهشی در حوزه‌های ذیل برگزیده شدند:

-حوزه معدن و صنایع معدنی: طرح طراحی و تولید آلیاژهای شیشه‌ای پایه آهن بر پایه بهبود خواص فیزیکی، مکانیکی و مغناطیسی (سرکار خانم پریسا رضایی)

-حوزه آب، انرژی و محیط زیست:طرح تولید مایکو کامپوزیت (خانم دکتر سیمین نصرتی)

-حوزه برق، الکترونیک و رباتیک: طرح کولر آبی خورشیدی(آقای دکتر مصطفی شاه نظری)

پژوهش‌های منتخب در این رویداد جواز حضور در فینال این رقابت‌ها که در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود را کسب کردند. لازم به ذکر است، استان تهران به‌عنوان مقصد بعدی جشنواره استانی اینوتکس در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه می‌باشد.

رقابت‌های ریسرچ‌پیچ در قالب جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دبیرخانه اینوتکس در استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد، تهران، بوشهر، و استان‌های شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

 

🔸 روابط‌عمومی پارک علم و فناوری یزد

🌐 Ystp.ac.ir

 

🔸 باما همراه باشید.

▶️ https://eitaa.com/Ystp_ir