اخبار, اخبار, اسلاید شو

آغاز عملیات اجرایی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد

عملیات اجرایی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد با برگزاری آیین کلنگ‌زنی زمین این طرح به مساحت 100 هکتار و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار یزد، رییس پارک علم و فناوری، رییس دانشگاه یزد و گروهی از مدیران استان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری استان یزد آغاز شد.

میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به دلایل و عوامل اجرای این پروژه، برنامه ساخت و ساز آتی آن را تشریح کرد و افزود پس از زمین‌های پردیس کوثر و در ادامه سیاست‌های توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان در استان، احداث شهرکی مشتمل بر شرکت‌ها و صنایع فناور و نوآور جزو اهداف بلندمدت پارک علم و فناوری یزد در راستای تبدیل یزد به شهر فناور می‌باشد.

زلفی گل، ضمن تقدیر از مهران فاطمی و مسئولین پارک علم و فناوری برای گسترش زیرساخت‌های توسعه‌ای فناوری و نوآوری در استان یزد، پارک علم و فناوری یزد را از جمله پارک‌های پیشتاز در توسعه زیرساخت‌های فناوری معرفی کرد.

فاطمی نیز نقش شرکت‌های فناور و دانش بنیان در پیشرفت استان را قابل توجه دانست و اذعان داشت همواره یکی از مهمترین اولویت‌های استان توجه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و رشد آنها جهت تحقق توسعه پایدار می‌باشد.

با اجرای این طرح پارک علم و فناوری یزد در مجموع 145 هکتار از اراضی کاریزبوم را به منظور ساخت و بهره‌برداری طرح جامع توسعه شهرک علم و فناوری و ایجاد فضایی برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان، اختصاص داده است.

 

🔸 با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.

▶️ https://eitaa.com/Ystp_ir