اخبار

درخشش یکی از شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد در هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران

شرکت ویانا دانش ایرانیان از جمله شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب مقام برتر در هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران گردید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، تیم ویانا متشکل از دانش آموزان ۱۲ الی ۱۶ ساله یزدی، توانست در اولین حضور خود در این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ فضای مشترک، مقام  اول سوپر تیم  و در لیگ “امدادگر ماز”، مقام اول بهترین ارائه فنی را کسب کند.

این دوره از مسابقات در ۲۳ لیگ از جمله لیگ انسان نمای کوچک، دموی دانش آموزی، ربات‌های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودرو خودران، شبیه سازی سه بعدی فوتبال، شبیه سازی دو بعدی فوتبال، شبیه سازی فوتبالیست دوبعدی- استارتر، شبیه سازی امدادگر و ربات مجازی امدادگر برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، توان افزایی مهارتی دانشجویان و دانش آموزان در سطح کشور و جریان سازی علمی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، مکاترونیک و بینایی ماشین،  در شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است.

گفتنی است، در این دوره از مسابقات بیش از ۱۵۰۰ شرکت کننده و ۳۰۰ تیم در این مسابقات حضور داشتند و همچنین ۶ تیم خارجی از مصر، چین، افغانستان، برزیل، روسیه و آلمان در این دوره از مسابقات بایکدیگر به رقابت پرداختند.