اخبار

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس: پیشران حرکت اقتصاد دانش بنیان، شرکت‌های دانش بنیان هستند.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه دومین رویداد تانا یزد گفت: پیشران حرکت اقتصاد دانش بنیان، شرکت‌های دانش بنیان هستند و حامی اصلی این حرکت عظیم در کشور مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد:‌ یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب در سیاستگذاری کلان کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی یکی از قوانین ارزشمند و نقطه قوت مجلس یازدهم را تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این قانون در حوزه پشتیبانی، حمایت وارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و توجه به ارتباط بین صنایع و دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های فناور و نوآور است.

وی اظهار کرد: جوانان ما امروز پای کار آمدند و در سایه خلاقیت و نوآوری توانستند با ارائه ایده و تجاری‌سازی محصولاتشان گام‌های بزرگی بردارند و این یک فرصت بسیار خوبی برای صنایع استان است.

جوکار تاکید کرد: ‌ما اگر بخواهیم از وابستگی خود در حوزه صنعت و فناوری‌های روز رها شویم باید به شرکت‌های دانش بنیان بها دهیم.

وی افزود:‌ ما در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم زیرساخت، بستر و ریل گذاری را برای حرکت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم. حرکت دادن شرکت‌های دانش بنیان به سمت جلو وظیفه دولت، صنایع و شرکت‌های خصوصی بزرگ است. اینکه امروز صنایع، نیازهای خود را به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌کنند و شرکت‌ها در سایه ایده پروری نیازها را تامین می‌کنند، نشان‌دهنده شکل گیری زیست بوم است.

نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری یزد باید برند استان ما باشد و ما در تلاش هستیم که طرح جامع پارک علم و فناوری یزد را اجرا کنیم.

محمدعلی شاه حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، نیز در این مراسم با اشاره اینکه در سند تحولی یزد نوین طبق تاکید استاندار یزد بر حوزه نوآوری، دانش بنیان تاکید شده است گفت: ما جزء اولین استان هایی بودیم که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مساله دانش‌بنیان و توسعه آن، اولین جلسات را با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه کلید اشتغال فارغ‌التحصیلان استان توجه به حوزه دانش بنیان است، گفت: برگزاری رویدادهایی مانند رویداد تانا، رویداد به هم رسانی ایده‌های خلاقانه جوانان نخبه استان و ارتباط بین عرضه و تقاضا می تواند در راستای حل معضل اشتغال فارغ التحصیلان ما موثر و ارزشمند واقع شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بورسیه شغلی در استان گفت: این طرح با همکاری دانشگاه یزد و بنیاد ملی نخبگان سال گذشته اجرایی شد و هم اکنون به عنوان طرح پایلوت در کشور اجرا می‌شود و در سال گذشته ۱۰۰ نفر و امسال ۴۰۰ نفر، سهم بورسیه شغلی استان یزد است.

شاه حسینی تاکید کرد:‌جهاد ما اشتغال ۴۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل استان است و کلید آن حوزه دانش‌بنیان است و ما باید تمام تلاش خود را بر این حوزه بگذاریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: اولویت اول و آخر حوزه اقتصادی استان، حمایت از حوزه نوآوری، فناوری و دانش بنیان است و ما سال گذشته ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان صدردصد به حوزه دانش بنیان تخصیص دادیم.

شایان ذکر است در حاشیه برگزاری این رویداد نشست‌های b2b با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر رویداد تانا ۳ رونمایی شد.