اخبار, اسلاید شو

رئیس پارک علم و فناوری یزد: زیست بوم فناوری و نوآوری یزد یکی از کامل ترین زیست بوم های نوآوری کشور است.

دکتر سید حبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با اشاره به اینکه برگزاری این همایش یک فرصت بسیار خوب برای استان یزد است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری یزد به مدت ۲۰ سال سابقه دارد که در حال حاضر تبدیل به یک پارک توسعه یافته شده است به نحوی که در پارک یزد ۳۵۰ شرکت مستقر شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد؛ دکتر میرغفوری گفت: یکی از اقدامات شاخصی که در استان یزد انجام شده، همکاری مراکز رشد تمام دانشگاه ها است که حدود ۱۵۰ شرکت نیز در این مراکز رشد مستقر شده اند و بیشترین ترکیب نیز در حوزه it و صنایع پیشرفته، هوافضا است.
دکتر میرغفوری با تاکید بر اینکه در استان یزد عناصر مختلف زیست بوم در حال فعالیت هستند تصریح کرد: صندوق پژوهش و نوآوری یزد یکی از صندوق های مطرح کشور است که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و خدمات ارائه می دهد.
وی با تاکید بر اینکه مراکز نوآوری  در استان یزد نیز فعال هستند و باعث شده یکی از کامل ترین زیست بوم های نوآوری در استان یزد فعال باشد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ که به نام دانش بنیان نامگذاری شده بود اتفاقات خوبی برای شرکت های نوآوری به وقوع پیوست.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه براساس مصوب دومین همایش انجمن علمی پارک های علم و فناوری، مقرر شد سومین همایش در استان یزد برگزار شود تصریح کرد: پس از فراخوان، ۶۱ مقاله پذیرش شد که ۴۴ مقاله به‌صورت حضوری و ۱۷ مقاله به‌صورت پوستر ارائه می‌شود که امیدواریم از این فرصت برای تبادل تجربیات بین عناصر مختلف زیست‌بوم شکل بگیرد و بتوانیم از این همایش برای پیشرفت زیست‌بوم فناوری کشور استفاده کنیم.