اخبار

برگزاری نشست مسئولان بانک پارسیان با معاون خدمات فناوری پارک علم و فناوری یزد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، این جلسه با حضور دکتر نوید نصیری زاده، معاون خدمات فناوری پارک علم و فناوری یزد، ترک یزدی، معاون ارزی، بخشی، مسئول اعتبارات و فلاخ، مسئول ریالی بانک پارسیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر نصیری‌زاده به تشریح حوزه دانش بنیان پرداخت و حوزه فناوری و دانش بنیان را یکی از مهم ترین حوزه‌های روز کشور دانست و افزود: در عرصه فناوری و دانش بنیان و رشد شرکت‌های استارتاپی شاهد رشد چشمگیری در سال‌های اخیر بوده‌ایم و در جامعه امروز راه حل اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی رو آوردن به حوزه فناوری و دانش بنیان می‌باشد که سبب حل مسائل اقتصادی و فراهم آوردن فرصت شغلی و… می‌شود.

نصیری زاده یکی از موانع و مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان را مباحث تامین مالی دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط قوی پارک علم و فناوری با بانک و همکاری این دو سازمان سبب حل مسائل تامین مالی و رشد فناوری خواهد شد.

معاون خدمات فناوری به این نکته اشاره کرد: پارک علم و فناوری یزد به عنوان قلب تپنده زیست بوم فناوری استان می باشد و بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری می‌بایست تلاش خود را برای جذب منابع بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و خدماتی بکار گیرند؛ زیرا نقش بی بدیل و اساسی بخش خصوصی در اقتصاد دانش محور و مقاومتی، لزوم ورود جدی این بخش به اقتصاد دانش بنیان را ضروری نموده است.

وی همچنین تاکید کرد: بانک ها با ورود به حوزه زیست بوم فناوری و سرمایه گذاری در این بخش، سبب پیشرفت  و رشد  این حوزه و نوآوری استان می شوند.

در ادامه این جلسه، مسئولان بانک پارسیان ضمن اشاره به تسهیلات متفاوت در نظر گرفته شده برای حوزه فناوری و دانش بنیان، جهت ادامه همکاری با پارک قول مساعد دادند.

گفتنی است، هدف از برگزاری این جلسه، معرفی پارک، شرکت های فناور و دانش بنیان به بانک پارسیان و تنظیم بسته پیشنهادی حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان از سوی بانک پارسیان بود.