اخبار, اخبار, اسلاید شو

برگزاری سمینار «در حوالی و حواشی کارآفرینی» توسط مرکز رشد واحدهای فناور ابرکوه

به همت مرکز رشد واحدهای فناور ابرکوه سمینار«در حوالی و حواشی کارآفرینی » سه شنبه 26 دی ماه 1402، در سالن اجتماعات کانون شهید رجایی ابرکوه با حضور دانش آموزان علاقه ‎مند (پایه یازدهم و دوازدهم) به این حوزه برگزار گردید.
این جلسه با حضور مسعود نیک سیرت مدیر بازاریابی پارک علم و فناوری یزد و مدیر فن بازار منطقه ای استان یزد تشکیل شد.
در این جلسه نیک سیرت به اهمیت و ضرورت انتخاب درست در نقاط عطف زندگی اشاره نمود و تلاش برای خود شناسی، درک محیط پیرامونی و هدف گذاری برای زندگی را از شروط ایجاد و اتخاذ یک تصمیم درست برشمرد.
مدیر بازاریابی پارک ضمن اشاره به تیپ های شخصیتی و تأثیر آنها در نحوه کار افراد، شرط موفقیت در انتخاب شغل را انطباق آن با ویژگی های شخصیتی و توانمندی های افراد دانست و با این مقدمه نتیجه گیری کرد که توانایی افراد برای کارآفرین شدن متفاوت بوده و هر فرد باید با توجه به شرایط، توانمندی ها، استعدادها و علایق خود وارد دنیای کار و فعالیت اقتصادی شود.
وی همچنین با ذکر مصادیقی از طرح ها و ایده های ساده که به کسب و کارهای موفق در دنیا تبدیل شده اند، درک درست نیازها و مشکلات محیط، دغدغه مندی و ارائه راه حل برای حل آنها را یکی از اصلی ترین ویژگی‎ های کارآفرینان موفق دانست.
نیک سیرت در پایان از دانش آموزان صاحب ایده دعوت نمود تا از ظرفیت های پارک علم و فناوری یزد همچون مرکز نوآوری و مراکز رشد در جهت تحقق اهداف و اجرایی سازی ایده های خود به نحو احسن استفاده نمایند.
این سمینار در قالب رویدادهای پویش به سوی فردا و با همراهی پژوهش سرای دانش آموزی شهید میربقایی ابرکوه و شهرداری ابرکوه، با هدف انگیزه بخشی و امیددهی به دانش آموزان کنکوری و در راستای کمک به انتخاب راه درست برای ساختن آینده ای بهتر برگزار گردیده است.
پویش به سوی فردا پویشی است متشکل از افراد علاقه مند به کتاب، گفتگو، تعالی فردی و توسعه شهر ابرکوه که نسبت به برگزاری جلسات آموزشی و فرهنگ‎سازی در حوزه های مختلف، با هدف توانمندسازی جامعه تلاش می کند.