اخبار, اخبار, اسلاید شو

افتتاح سالن حضرت ولی‌عصر(عج) و ساختمان شهید چمران

در سالروز میلاد امام حسین(ع) و همزمان با ایام الله دهه فجر، سالن چند منظوره حضرت ولیعصر(عج) و ساختمان شهید چمران با حضور سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهران فاطمی، استاندار یزد در پارک علم و فناوری یزد افتتاح شد.

در افتتاحیه این مراسم سید حبیب الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیت های توسعه ای اخیر پارک پرداخت و افتتاح این ساختمان ها را نیز گامی جدید در راستای بهبود فضای کسب و کار و رشد شرکت ها دانست. وی اذعان داشت قرار است از ساختمان حضرت ولیعصر(عج) به منظور برگزاری رویدادهای ورزشی، برگزاری نمایشگاه ها و تشکیل اجتماعات، و از ساختمان شهید چمران جهت استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان استفاده گردد.

محمدعلی نژاد نیز در ابتدای سخنان خود رشد فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور طی چهل سال اخیر را بی نظیر دانست و بیان نمود در کشور ایران با وجود رهبری که دغدغه اصلی ایشان توسعه اقتصاد دانش بنیان است، شاهد این هستیم که امروزه بسیاری از ناتوانی های ساخت و تولید که در ابتدای انقلاب اسلامی در ایران وجود داشت برطرف شده و هم اکنون جوانان این کشور قادر به برطرف کردن نیازهای صنایع ملی با دستان خویش هستند؛ به گونه ای که علیرغم وجود تحریم های گوناگون با تلاش و حمایت شرکت های فناور و دانش بنیان می توان بسیاری از موانع اقتصادی را از میان برداشت و راه حل آنها را در داخل کشور به دست آورد.

وی در ادامه پارک علم و فناوری یزد را جزو پارک های توسعه یافته و از نخستین پارک های ایران خواند و عملکرد آن را در میان سایر پارک ها زبانزد دانست. همچنین از زحمات استاندار یزد در حل و فصل مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان و اعتلای اقتصاد دانش بنیان استان قدردانی کرد و اظهار خورسندی امیدواری نمود که در آینده نزدیک ثمره این حمایت ها در توسعه و صنعت استان مشاهده خواهد شد.

استاندار یزد نیز افزود: خوشبختانه سیل جوانان نخبه و پیشتاز در حوزه نوآوری و خلق فناوری‌های جدید و به روز در این عرصه فعالیت می‌کنند و ضمن قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران مجموعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، بر حمایت‌ کامل مجموعه استان از آن ها تاکید کرد.

 

در پایان نیز از آقایان مجید دهقانی زاده، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان به پاس همکاری عالی و همراهی ایشان در اجرای پروژه های توسعه ای پارک، تجلیل به عمل آمد.