اخبار, اخبار, اسلاید شو

برگزاری نشست هیأت کاری معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی با شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان

نشست تشریح برنامه اعتبار مالیاتی معاونت علمی، تحقیقاتی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‎های فناور و دانش بنیان، در تاریخ 25 اردیبهشت ماه با حضور امیرحسین نورمحمدی، کارشناس دبیرخانه اعتبار مالیاتی و هومن پشوتنی زاده، مدرس پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات فناوری،نوید نصیری زاده معاون خدمات فناوری پارک علم و فناوری یزد و جمعی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان برگزار شد.

موضوعاتی بیان شده در این نشست شامل توضیح انواع حمایت‏‎های مالیاتی، نظام جدید حمایت‎های مالیاتی شرکت‎های دانش بنیان، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه شرکت‎ها، آیین نامه و دستور العمل اجرایی آن، موضوعات تحقیق و توسعه مورد تایید و فرایند ارزیابی درخواست شرکت‎ها، بوده است.

نورمحمدی ضمن تشریح موارد مذکور به سوالات شرکت‎های فناور و دانش بنیان در زمینه‌های مطرح شده و به طور خاص بندهای ب و ت ماده 11 قانون جهش دانش بنیان پاسخ داد.

پشوتنی زاده در طبقه‎بندی حمایت‏‎های مالیاتی فعلی برای توسعه زیست بوم علم و فناوری، این حمایت‎ها را به سه دسته معافیت فروش محصولات دانش بنیان، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و اعتبار مالیاتی سرمایه‎گذاری در شرکت‎های دانش بنیان و فناور عنوان کرد.

وی همچنین افزود شرکت‎های غیر دانش بنیان منوط به داشتن طرح تحقیق و توسعه در صورت داشتن شرایط لازم، می‎توانند از حمایت اعتبار مالیاتی استفاده کنند.

نصیری زاده نیز ضمن تشکر از حضور و حمایت کارشناسان معاونت در استان یزد و مشارکت شرکت‌ها در این نشست، چنین جلساتی را سبب آگاهی و استفاده هرچه بیشتر شرکت‌ها از حمایت‌های موجود دانست و افزود امید است با امکانات فراهم شده شرکت‌ها بتوانند حداکثر بهره‌برداری را از این حمایت‌ها داشته باشند و در راستای ارتقاء رشد خود و اهداف اقتصاد دانش بنیان گام بردارند.

 

🔸 با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.

  ▶️ https://eitaa.com/Ystp_ir