در این نشست بر اهمیت حضور در نمایشگاهها و رویدادهای بینالمللی تأکید شد؛ حتی در مواردی که این حضور منجر به فروش مستقیم محصول نشود، به عنوان بستری مؤثر برای ایجاد ارتباطات، شناخت بازارهای جدید و توسعه روابط کاری ارزشمند ارزیابی شد.
همچنین در ادامه، موضوع تدوین و انعقاد تفاهمنامهها و همکاریهای بینالمللی مطرح شد. در این بخش، تفاهمنامهها با دو شاخص کلیدی مورد بررسی قرار گرفتند: شاخص محتوایی که به اهداف، حوزههای همکاری و منافع مشترک میپردازد و شاخص ساختاری که به نحوه اجرا، ابزارها، منابع و تعهدات طرفین اشاره دارد.
این نشست آغازگر مجموعهای از گفتگوها و برنامهها با محوریت بینالمللیسازی شرکتهای فناور است که در آینده با موضوعات تخصصیتر و با حضور مهمانان داخلی و خارجی ادامه خواهد یافت.