اخبار

پیام ریاست پارک علم و فناوری یزد به مناسبت هفته دولت

 

 

پارک علم و فناوری یزد در مسیر توسعه خدمات و زیرساخت ها

هفته دولت که یادآور فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای خدمتگزار در نظام اسلامی ایران و به ویژه رئیس جمهور و نخست وزیر، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای والا مقام دولت است را گرامی داشته و به روان تابناک ایشان درود می‌فرستیم.

نظام مقدس جمهوری اسلامی وارث چنین خون‌هایی است و از خداوند و ارواح طیبه شهدا برای ادامه و اعتلای راه روشن ایشان و توسعه و بقای ایران اسلامی استمداد می‌طلبیم.

پارک علم و فناوری یزد نیز در راستای رسالت‌های سازمانی خود و درمقام سازمان پیشران توسعه فناورانه استان یزد، در مرکز و محور زیست بوم نوآوری و فناوری استان در دولت سیزدهم، که مردم محوری و خدمت خالصانه را شیوه و شعار خود ساخته است، تلاش مضاعف در راستای توسعه خدمات و زیرساخت‌های موثر جهت کمک به بخش دانش بنیان، نوآور، فناور و خلاق استان را دنبال می‌کند.

در این مسیر و در ادامه تلاش‌ها و دستاوردهای گذشته، از طرح‌های جدید و در دست اقدام پارک علم و فناوری یزد، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

_ طراحی و آغاز عملیات عمرانی و واگذاری اراضی در پردیس علم و فناوری کوثر(کاریزبوم) در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار که گام بزرگی برای تشکیل شهر فناوری یزد محسوب می‌شود.

_ عقد تفاهم‌نامه همکاری در مسیر راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و همچنین برنامه‌ریزی و رایزنی جهت گسترش فضای اداری مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان یزد که هر کدام به تکمیل و تجهیز زیرساخت‌هایی بزرگ برای استقرار و استفاده شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان کمک خواهد نمود.

_ادامه همکاری با فرمانداری‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و برخی از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی استان برای راه‌اندازی مراکز کارآفرینی و نوآوری که می‌تواند به بسیج منابع و همراه سازی دیگر سازمان‌ها در مسیر توسعه زیست بوم نوآوری استان کمک کند.

جذب و تزریق بیش از 7500 میلیارد ریال منابع متنوع و متفاوت بانکی و تبصره‌های تکلیفی به شرکت‌های متقاضی که اقدامی بزرگ و بی‌سابقه محسوب شده و انتظار می‌رود آثار خود را در اشتغال زایی و توسعه ابعاد اقتصادی و انسانی شرکت‌ها نشان دهد.

_ برنامه ریزی و اقدام جهت افزایش دو برابری(100%) ارزش سهام صندوق پژوهش و فناوری که به تقویت  این صندوق به عنوان عامل مالی موثر توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان یزد کمک خواهد نمود.

_ در اختیار گرفتن و آغاز عملیات مرمت ساختمان هوش مصنوعی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با زیر بنای مفید ۸۰۰ متر مربع در حول بنای تاریخی کارخانه اقبال و تامین مالی تجهیز آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی.

_ ارتقاء و انتخاب پارک علم و فناوری یزد به عنوان پارک سطح ۱ در ساختار سازمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که نتیجه سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش مجموعه اداری و حمایت بخش‌های مختلف از پارک علم و فناوری یزد بوده و از نظر منابع اعتباری و ساختار اداری به گسترش شعاع فعالیت‌های پارک یزد یاری خواهد داد.

_ برنامه‌ریزی موثر با هماهنگی کامل مدیریت ارشد استان جهت استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان به منظور تزریق منابع مالی جدید به مجموعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان یزد

لازم به ذکر است تمامی دستاوردهای حاصل که نتیجه زحمات کادر اداری پرتوان و پرتلاش پارک علم و فناوری یزد می‌باشد در سایه همدلی و همکاری مجموعه اجزا و عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری استان یزد و به طور خاص حمایت موثر و مستقیم استاندار محترم یزد می‌باشد که توسعه اقتصاد دانش بنیان را به عنوان محور اصلی توسعه استان یزد در افق بلند مدت دنبال می‌نماید.

تشکیل و راهبری ستاد نوآوری و فناوری استان یزد(نوفاد) در استانداری و کمک به گردهمایی و هم‌اندیشی دستگاه‌ها، شرکت ها و صاحب نظران این بخش از سوی استاندار محترم نقش تعیین کننده‌ای در کارگشایی ها و توسعه بی مانند این حوزه در سال‌های اخیر داشته است.

زحمات و خدمات همه زحمت‌کشان و تلاشگران این عرصه شایسته تقدیر و تجلیل است و امیدواریم در سایه ادامه همفکری‌ها و هم افزایی‌ها شاهد رشد و رونق بیشتر از گذشته شرکت‌ها و بخش دانش بنیان در استان باشیم.