اخبار

توسعه فعالیت های مرکز فناوری سلامت در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

فضاهای اداری و آموزشی و امکانات وسیع آزمایشگاهی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد بازدید معاونین پارک علم و فناوری یزد قرار گرفت.

در این بازدید که معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، سرپرست پردیس بین الملل، مدیر مرکز فناوری سلامت و برخی از مدیران پارک علم و فناوری یزد حضور داشتند، از زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات فنی این پردیس به منظور بررسی راهکارهای استفاده شرکت های دانش بنیان از این فضاها مورد بازدید کردند.

دکتر صالحی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، در این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان، اظهار داشت: دانشکده بین الملل با ظرفیت های بالایی که در زمینه های مختلف آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی و فضای تحقیقاتی دارد می تواند در خدمت فعالیت های فناورانه شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

وی همچنین افزود: حضور شرکت های فناورانه در این دانشکده نقطه عطفی در مسیر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان است و شروع فعالیت های پارک علم و فناوری و مرکز سلامت یزد و همچنین حضور شرکت های دانش بنیان در واحد پردیس بین الملل قطعا تاثیرات مثبتی در حوزه آموزشی و همچنین فعالیت های انگیزشی دانشجویان این دانشکده خواهد داشت.

دکتر نصیری زاده، معاون خدمات فناوری پارک علم و فناوری یزد، نیز در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری های پارک و دانشگاه علوم پزشکی در راهبری مشترک مرکز رشد فناوری سلامت، گفت: با توجه به رشد شرکت ها و همچنین تقاضاهای جدید پذیرش برای استقرار در مرکز رشد فناوری سلامت، تدارک زیرساخت های لازم برای استقرار و میزبانی از شرکت ها باید در اولویت کاری مدیران این مرکز فناوری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بخش سلامت و پزشکی و فعالیت در حوزه داروسازی به عنوان یکی از محورهای مهم در پارک علم و فناوری یزد پیگیری شده و در این مسیر همکاری های همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به عنوان قطب آموزش، درمان و نوآوری های حوزه سلامت، توسعه خواهد یافت.