اخبار

آیین تکریم و معارفه معاون خدمات فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد

مراسم تکریم و معارفه معاون خدمات فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد، روز دوشنبه 27 خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس و معاونین پارک علم و فناوری، مدیران پردیس ها، نمایندگان موسسات فناور و دانش بنیان و گروهی از شرکت های مستقر در پارک برگزار گردید.

در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات و خدمات، دکتر حسینی بغداد آبادی، دکتر نوید نصیری زاده به مدت دو سال به عنوان معاون خدمات فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد معرفی شد.

در ابتدای این مراسم، رئیس پارک علم و فناوری یزد، ضمن تشکر از زحمات پرثمر و صادقانه معاون سابق پارک در سال دانش بنیان، از معاون جدید خواست تا با قوت و نیرویی مضاعف در جهت ارتقای حوزه فناوری و نوآوری استان بکوشد و تمام تلاش خود را در این راه به کار بندد.

وی همچنین افزود: فرایند توسعه نوآوری و فناوری در یک زیست بوم شکل می گیرد و طبیعتا در این فضا هر عنصر یا ساختار، کارکرد مخصوص خود را داراست و جایگاه پارک های علم و فناوری در این فرایند، جایگاهی محوری و تاثیرگذار است و پارک علم و فناوری یزد به عنوان قلب تپنده زیست بوم فناوری استان و با توجه به دریافت گرید یک در سطح کشور، بیش از پیش نام آور و در مرکز توجه است پس باید در حفظ و ارتقای این جایگاه کوشید و تلاشی مضاعف کرد.

در ادامه این مراسم، حسینی بغدادآبادی ضمن تشکر از همه همکاران در دوره کاری خود و همچنین آرزوی موفقیت برای معاون کنونی پارک علم و فناوری در مسیر پیش رو، با اشاره به پیشینه پارک علم و فناوری یزد، این مجموعه را از جمله ساختارهای پیشرو و تاثیرگذار در توسعه فناوری و نوآوری کشور دانست و تاکید کرد: پارک علم و فناوری یزد این قابلیت را دارد که به عنوان الگویی برای دیگر مجموعه‌های مشابه معرفی شود.

وی تاکید کرد: بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری می‌بایست تلاش خود را برای جذب منابع بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و خدماتی بکار گیرند؛ زیرا نقش بی بدیل و اساسی بخش خصوصی در اقتصاد دانش محور و مقاومتی، لزوم ورود جدی این بخش به اقتصاد دانش بنیان را ضروری نموده است.

نصیری زاده، ضمن تشکر از خدمات صادقانه و پر چالش معاون سابق در حوزه دانش بنیان و سمت معاون فناوری و نوآوری و همچنین آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: سال‌جاری نقطه عطف توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور خواهد بود و این پارک به واسطه طرح‌ها ، نوآوری‌ها و ابتکارات جدید، دارای ویژگی هایی است که سایر پارک های علم و فناوری کشور ندارند و همین ویژگی ها آن را در جایگاه سطح یک کشوری در میان دیگر پارک ها قرارداده است.

در پایان این مراسم مدیران پردیس ها و شرکت ها، ضمن تقدیر و تشکر از حسینی بغدادآبادی، معاون سابق پارک علم و فناوری یزد و تبریک و خوش آمد به نصیری زاده، معاون کنونی پارک، برای هردو آرزوی موفقیت کردند و مسیر پیش رو را مسیری پربرکت و پررونق برای استان، پارک علم و فناوری یزد و شرکت های تحت حمایت آن دانستند.