اخبار

استاندار یزد در شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان یزد: بازار از بزرگترین و مهمترین اجزای نظام نوآوری است.

شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان یزد با حضور اعضا در خرداد 1402 در سالن کوثر استانداری و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، ضمن خیر مقدم به حاضرین، از ابلاغ قرارداد جدید عاملیت اجرایی فن بازار خبر داد و دستور کار جلسه را قرائت کرد.

در ادامه مدیر فن بازار منطقه‌ای استان یزد به معرفی فن بازار، دستاوردهای آن در سال 1401 و برنامه عملیاتی ابلاغی توسط شبکه ملی فن بازار در سال 1402 پرداخت. نیک‌سیرت انتقال فناوری، جذب سرمایه، توسعه بازار و هم افزایی را از جمله محورهای اصلی برنامه عملیاتی فن بازار منطقه‌ای استان در سال 1402 عنوان کرد.

دبیر شورای راهبری فن بازار منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه هر یک از فن بازارهای منطقه‌ای کشور توسط شبکه ملی فن بازار، مأمور به تمرکز بر صنایع شاخص استان خود شده‌اند، به معرفی این صنایع شاخص برای فن بازار منطقه‌ای استان یزد که عبارتند از: صنعت فولاد، معدن و کاشی و سرامیک، پرداخت.

مدیر فن بازار منطقه‌ای با بیان اهمیت توجه به مباحث توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، پیشنهاداتی را به منظور حمایت از بخش بازار شرکت‌ها ارائه نمود.

اختصاص فضای تبلیغاتی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، اختصاص پاویون دائم به فن بازار منطقه‌ای استان در محل نمایشگاه‌های دائمی استان برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، حمایت از ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه و دانش بنیان استان، تهیه برنامه معرفی محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان توسط صدا و سیما، الزام عناصر فعال در زیست بوم نوآوری استان برای همکاری و هماهنگی با دفتر فن بازار در برگزاری رویدادها، حمایت از حضور هیئت‌های تجاری در استان با کمک اتاق بازرگانی و نمایندگی وزارت خارجه در یزد، اختصاص ردیف بودجه برای دفتر فن بازار منطقه‌ای استان و حمایت از تبدیل استان به هاب ملی در برگزاری رویدادهای تخصصی از جمله پیشنهادات مدیر فن بازار منطقه‌ای استان یزد بود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدعوین به بیان دیدگاه های خود پیرامون برنامه های فن بازار پرداختند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از ضرورت توجه به فن بازار منطقه‌ای استان گفت. دکتر عظیمی از اهمیت توجه ویژه به موضوع تبلیغات شرکت‌ها گفت و همکاری دستگاه‌های مختلف بویژه شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد برای اختصاص فضاهای در اختیار به این موضوع را ضروری دانست. دکتر عظیمی همچنین به عارضه‌یابی شرکت‌ها و نقش آن در رفع چالش‌های صنعتی اشاره نمود.

نماینده شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان یزد در شورای فن بازار ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در قانون جهش دانش‌بنیان به تحریک بخش تقاضا در استان تأکید نمود. رفیعی فرد، ارائه نیازهای فناورانه صنایع توسط صاحبان این بخش را محرک تبادل فناوری در استان دانست و از ظرفیت بالای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع این نیازها گفت.

همچنین وی پیشنهاد نمود شاخصی برای ارزیابی صنایع بر اساس میزان تحرک آن‌ها در بخش تقاضا تعریف شود تا بتوان این سمت از تبادل فناوری را فعال نمود. مدیر عامل شرکت نویان حمایت از شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها را مهم و جهش یک شرکت را از نمایشگاه دانست که تأثیر این حضور خیلی سریع در گردش مالی شرکت‌ها قابل مشاهده است.

حسینی بغدادآبادی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد، ض