اخبار

برگزاری نشست “آشنایی کاربردی با حمایت های قانون جهش تولید دانش بنیان” در پارک علم و فناوری یزد

 

نشست “آشنایی کاربردی با حمایت های قانون جهش تولید دانش بنیان” با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تالار افتخار پارک علم و فناوری یزد، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، این نشست با حضور دکتر ابوالفضل باقری، عضو هیات علمی و مدیر شبکه سیاست پژوهی مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور و دکتر مهدی کرامتی، سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان، رئیس و معاونین پارک علم و فناوری یزد، دکتر فداکار (رئیس مرکز پیشرفت و عدالت استان یزد) و پارساییان (مشاوره ویژه استاندار در حوزه دانش بنیان) و همچنین شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد،ضمن ارائه تصویری کلی از زیست بوم نوآوری و فناوری استان یزد به تشریح برنامه های پارک علم و فناوری یزد در کمک به توسعه این اکوسیستم و حمایت از فعالان این عرصه پرداخت.

در بخش اصلی این نشست، دکتر ابوالفضل باقری، به تبیین و تشریح مفاد قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان پرداخت. وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های بزرگ این قانون در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات مثبت و بزرگی در این حوزه باشیم.

همچنین دکتر مهدی کرامتی، به تشریح و تبیین قانون های جهش تولید دانش بنیان پرداخت و براهمیت این قوانین تاکید کرد.

وی در سخنان خود به تشریح مواد فرصت های موجود در این قانون در حوزه هایی همچون تامین منابع مالی، تخصیص اعتبارات، قوانین بودجه، برنامه های مالیاتی، حمایت از تحقیق و توسعه و … پرداخت.

در پایان این نشست دو ساعته، شرکت های فناور و دانش بنیان، به طرح پرسش های خود پیرامون موضوع جلسه موارد مربوط به آن در حوزه دانش بنیان پرداخته و مسائل، موانع و مشکلات خود را در این مسیر بیان کردند.