اخبار

بازدید رئیس مرکز ملی فرش از پارک علم و فناوری یزد

فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش همراه با هیاتی از مدیران استانی سازمان صمت، از پارک علم و فناوری یزد بازدید کرده و در جلسه‌ای با مدیران این مجموعه، راهکارهای افزایش فعالیت تخصصی و حرفه ای در زمینه فرش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رافع، با تاکید بر اهمیت فرش از جهات فرهنگی، تاریخی، اشتغال آفرینی و اقتصاد، فرش را یک ” هنر_ صنعت” معرفی کرد که در مرکز ملی فرش برای احیا و توسعه آن تلاش می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری مرکز ملی فرش با معاونت فناوری وزارت عتف، همکاری با پارک های علم و فناوری را به منظور رسوخ نوآوری و فناوری در سراسر زنجیره گسترده تولید فرش از جمله اولویت‌های مرکز ملی فرش ایران معرفی کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ضمن تشریح الگوهای همکاری با برخی دیگر از پارک های فناوری کشور، بر آمادگی و هدفمندی برای توسعه همکاری ها با پارک علم و فناوری یزد به ویژه با ملاحظه جوانب زیبایی شناسی، نوآورانه و تاریخی فرش یزد تاکید کرد.

دکتر سید حبیب الله میر غفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به مهمانان و استقبال از پیشنهاد همکاری ایشان، توجه به صنایع فرهنگی و کمک به توسعه شرکت های خلاق و فعال در این بخش را از برنامه های جاری و همیشگی پارک علم و فناوری یزد در قالب پردیس علوم انسانی و هنر اعلام کرد.

وی با تاکید بر فعالیت های تخصصی در حوزه فرش به عنوان یک کسب و کار مردمی، فراگیر و فرهنگی اعلام کرد: لازم است الگوهای همکاری در این حوزه به صورت شفاف و کارآمد طراحی و تعریف شده و در مرحله بعد نسبت به پذیرش و حمایت هدفمند از موسسات به منظور اثربخشی بیشتر و بهتر اقدام شود.