اخبار

بازدید گروهی از اعضای بسیج اساتید دانشگاه های استان از مجموعه پارک علم و فناوری یزد

جمعی از اعضای بسیج اساتید دانشگاه های استان یزد با حضور در پارک علم و فناوری یزد، با فعالیت‌های این مجموعه و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، ابتدا بازدیدکنندگان در این بازدید با روند شکل‌گیری و فعالیت‌های پارک علم و فناوری یزد آشنا شدند. سپس در محل برخی از مراکز و شرکت‌های پارک حضور یافتند و مدیران مراکز و شرکت‌ها به ارائه فعالیت‌ها و خدمات خود پرداختند.

در این بازدید، دکتر نصیری‌زاده ضمن خوش آمدگویی، فعالیت قشر دانشگاهی را نمونه بارزی از صنعت دانست و بر ضرورت نقش پررنگ اساتید در حوزه فناوری و دانش بنیان تاکید کرد.

معاون خدمات فناوری پارک علم و فناوری یزد گفت: اساتید دانشگاه موتور محرک دانشجویان برای انجام کارهای فناوری هستند و با راهنمایی ها و عملکردشان در این حوزه می‌توانند جوانان را به سوی صنعت و حوزه دانش بنیان سوق دهند.

وی همچنین از اساتید خواست تا با معرفی خدمات پارک علم و فناوری یزد به دانشجویان خود و همچنین همکاری با پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف، زمینه ساز کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان باشند.

دکتر نصیری‌زاده در پایان این بازدید به تاکید استاندار به حوزه فناوری و دانش بنیان اشاره کرد و پیشرفت جامعه را در گرو اهمیت به این حوزه دانست.

شایان ذکر است آشنایی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با روند راه‌اندازی شرکت‌های نوپا، نحوه استقرار در پردیس‌های پارک علم و فناوری و چگونگی استفاده از تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌تواند کمک شایانی به تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی نموده و زمینه‌ساز تحقق دانشگاه کارآفرین شود.