اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری در راه اندازی پردیس فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

دکتر سید حبیب الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، از امضای تفاهم‌نامه راه اندازی پردیس فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک و فناوری یزد، دکتر میرغفوری، هدف از امضای این تفاهم نامه را توسعه فعالیت های سازمانی دانشگاه و پارک در حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد بستر و زمینه مناسب برای فعالیت های فناورانه و دانش بنیان، مشارکت دانشگاه و پارک در برنامه های توسعه مبنی بر دانایی و نوآوری، کمک به افزایش تعاملات موثر و هدفمند دانشگاه و پارک و سایر نهادهای دخیل در زیست بوم نوآوری و… دانست.

رئیس پارک علم و فناوری یزد، همکاری مشترک پارک و دانشگاه را از جمله پیشران های راهبردی توسعه استان دانست و اظهار امیدواری کرد که: توسعه همکاری ها سبب کمک به شرکت ها و افراد فناور شود.

در ادامه این جلسه، دکتر دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، امضای این تفاهم نامه را زمینه ساز رشد خلاقیت و فناوری در بدنه دانشگاه آزاد دانست.

شایان ذکر است، با امضای این تفاهم نامه سطح فعالیت دانشگاه از مرکز رشد به پردیس فناوری تبدیل شده و بدین ترتیب شرکت های پسا رشد نیز می توانند در این پردیس به فعالیت بپردازند.

گفتنی است، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد از سال ۱۳۸۷ تاکنون با مجوز وزارت علوم و فناوری فعالیت داشته و هم اکنون با داشتن بیش از ۳۵ هسته و شرکت فناور، نقش ویژه ای در حمایت از افراد فناور ایفا می کند.