اخبار

افتتاح فاز اول طرح توسعه تولید اکتوات های فلزی شرکت پترو اکتان ایساتیس

افتتاح فازاول تولید اکتوات های فلزی و رزین های پلی استر غیراشباع و رزین های آلکید شرکت پترو اوکتان ایساتیس، در مراسمی باحضور شاه حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، دهقان بنادکی، فرماندار مهریز، صباغیان، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاونین شعبات بانک های استان(ملی، رفاه، توسعه صادرات، ملت و صنعت و معدن) و معاونین پارک علم و فناوری یزد(نصیری زاده و رحیمی) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، شرکت پترو اوکتان ایساتیس یکی از شرکت های دانش بنیان و موفق پارک علم و فناوری یزد است که دستاوردهای مطلوبی را همچون کسب عنوان فناور برتر، اخذ گواهی استاندارد دانش بنیان برای نخستین بار در استان و… را در کارنامه خود دارد.

در ابتدای این مراسم، شاه حسینی، بر اهمیت دادن بخش های مختلف استان به حوزه دانش بنیان و اشتغال آفرینی تاکید کرد و گفت: ما جزء اولین استان هایی بودیم که باتوجه به اهمیت مساله دانش‌بنیان و توسعه آن، اولین جلسات را با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کردیم.

وی افزود: جهاد ما اشتغال ۴۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل استان است و کلید آن حوزه دانش‌بنیان است و ما باید تمام تلاش خود را بر این حوزه بگذاریم.

شاه حسینی در پایان سخنان خود گفت:

اولویت اول و آخر حوزه اقتصادی استان، حمایت از حوزه نوآوری، فناوری و دانش بنیان است و ما سال گذشته ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان صدردصد به حوزه دانش بنیان تخصیص دادیم.

در ادامه این مراسم، طیب پور، مدیرعامل شرکت پترو اوکتان ایساتیس، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و میهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه، به تشریح فاز اول و دوم طرح توسعه پرداخت و گفت:

طرح توسعه مدنظرما دارای دو فاز است که در فاز اول، این مجموعه، با تولید محصول منحصر به فرد خود توانست ماده ی سمی و سرطان زا(آکتوات سرب) را از رنگ های ساختمانی جدا کند و در حال حاضر بالغ بر 80 درصد شرکت های داخلی تولید رنگ ساختمانی از این ماده استفاده می نمایند.

گفتنی است در فاز دوم این طرح، شرکت پترو اوکتان قصد دارد در جهت تولید اسیدهای آلی و افزایش ظرفیت خطوط فعلی گام بردارد.