مرکز کارآفرینی و نوآوری فنی و حرفه‎ ای یزد:

این مرکز، اولین مرکز تخصصی کارآفرینی و نوآوری صنعتی در دستگاه‌های اجرایی استان و ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور است که در سال 1401 طبق تفاهم‌نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد و پارک علم و فناوری یزد، افتتاح شده و پذیرای ایده‎ها در حوزه‎های مختلف فنی و خدماتی می‎باشد. این مرکز مسئول شناسایی وجهت‌دهی به ایده‌ها، حمایت از مطالعات امکان‌سنجی، تسهیل شکل‌گیری تیم مناسب حول یک ایده، ارائه آموزش‌های مرتبط با راه‌اندازی و اداره کسب وکارهای نوپا و همچنین خدمات مکمل کسب وکار (از قبیل ثبت اختراع، مالی، مطالعه بازار، حقوقی و …) است. اهداف عملیاتی هدایت و کمک به کارآفرینان طبق موارد ذیل بر پایه سه فرآیند اصلی مشاوره، آموزش در فضای کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات است:
          1. مشاوره (پردازش ایده و داوری، تیم‌سازی، خدمات فنی و کارآفرینانه و …)
         2.شناسایی توانمندسازها و آشنایی با شرکت‌های موفق، انکوباتورها، کسب‌وکارهای پلتفرمی
         3.تجاری‌سازی ایده‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نهادهای پشتیبان و حامی ایده‌های خلاق و نوآور
مرکز کارآفرینی و نوآوری فنی و حرفه‌ای استان یزد به صورت جامع در کلیه رشته‌های فناوری در زمینه‌های طراحی فرش، ترمه و منسوجات، گلیم‌های کتیبه‌دار، آموزش‌های تخصصی، صتایع رنگ، اکوپرینت، صنایع ماشین آلات، سرامیک، برنامه‌نویسی، طب سنتی و … در حال فعالیت است. شرکت‌های مستقر در مرکز کارآفرینی و نوآوری فنی و حرفه‌ای استان یزد از تمامی مزایای قانونی، مالیاتی، کسب و کار، منتورینگ، معافیت‌ها، تسهیلات و حمایت‌ها طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پارک علم و فناوری یزد برخوردار هستند. ارائه خدمات مکمل کارآفرینی و نوآوری، ارائه خدمات حمایتی به تیم‌ها واستارت‌آپ‌های نوپا، ارزیابی و تعیین سطح آمادگی فناوری تیم‌های نوپا و استفاده تیم‌ها از کارگاه‌های تخصصی مرکز می‌توانند به صورت مزایای رقابتی این مرکز در جذب هسته‌ها و شرکت‌ها باشند. انجام تبلیغات کسب و کارهای کوچک مانند چاپ و نشر ویژه‌نامه‌ها و مجله‌های اختصاصی در بازارها و صنایع مختلف، برگزاری نمایشگاه فرصت‌های کسب و کار، شناسایی و سوق دادن کارآفرینان بسوی همکاری با صنایع، برگزاری جشنواره و بازارچه‌های کارآفرینی و نوآوری در سطوح استانی و ملی به منظور بهره‌برداری و حمایت از ایده‌های خلاق و نوآور و ایجاد کافه‌های کارآفرینی از دیگر موارد مزایای این مرکز می‌باشند.

راه های ارتباطی

شماره تماس

35265225 -035 داخلی 269-266

آدرس

یزد، میدان یزدباف، ابتدای بلوار کارگر شمالی، خیابان شهید شمس‌الدینی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 1 آیت‌الله خامنه‌ای یزد، مرکز کارآفرینی و نوآوری فنی و حرفه‌ای استان یزد

کد پستی

8917943533

کل شرکت ها :
13
محصولات شرکت ها :
11

محصولات برگزیده

No products found.

شرکت های مستقر

گام اول
 وجود محصول حداقلی فناورانه یا نوآورانه با قابلیت تجاری‎سازی
گام دوم
مراجعه به مراکز رشد مرتبط با حیطه علمی محصول
گام سوم
تکمیل فرم جذب و پذیرش در سامانه اقبال
گام چهارم
شرکت در جلسه شورای پذیرش مرکز
گام پنجم
مشخص شدن نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش
گام ششم
در صورت پذیرش، انجام روال اداری انعقاد قرارداد و شروع به کار در مرکز مربوطه

مدیر و کارشناس مرکز

فرشته زارعین

مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری فنی و حرفه‌ای استان یزد