همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان بهداشت جهانی یکی از راه های اصلی مبارزه با این ویروس را قطع زنجیره انتقال از طریق ماندن در خانه اعلام کرد. ماندن در خانه یا به اصظلاح قرنطینه خانگی نیازمند تامین نیازهای مردم مانند تهیه مواد غذایی، انجام کارهای اداری و …. بود. بنابراین نیاز به کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش احساس شد و شرکت های دانش بنیان و فناور، علاوه بر تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و … خدماتی جهت تسهیل ماندن مردم در خانه های خود ارائه نمودند.
در استان یزد نیز با بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا و لزوم ماندن افراد در خانه های خود، شرکت های فناور استان دست به کار شدند تا کسب و کارهای اینترنتی را رونق دهند.
یکی از این شرکت ها، شرکت جلوه داران یگانه گیلدا است که از سال 97 در مرکز رشد علوم انسانی و هنر پارک علم و فناوری یزد مستقر شده و با نام تجاری «میگ میگ»، سامانه ارسال شبکه های داخلی شهری و غذایی به صورت اپلیکیشن و سایت و تلفنی را راه اندازی نمود.
با روح الله کارگر، مدیرعامل این شرکت به گفتگو نشستیم:

جناب کارگر لطفا توضیحاتی در زمینه فعالیت شرکت بفرمایید
پیک هوشمند «میگ میگ» در زمینه حمل و نقل کالاهای دورن شهری فعالیت داشته و در این راستا برای رستوران ها، دفاتر و شرکت ها، فروشگاه های مجازی، سوپرمارکت ها و …. خدمات ارائه می کند.
در واقع درآمد اصلی شرکت و سفیران آن از طریق پروژه های بیرون بر، رستوران ها و باربری ها به دست می آید که از آن جمله می توان به رستوران های خان دو حد، کوروش ، سادات طلایی ، نگین ، روبانزو ، دراگون ، قارچ طلایی ، برشته ، جردن ، ساویس پلاس ، ساویس، باربری های تعاونی ها و پایانه بار یزد اشاره کرد.

شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر کسب و کار شما داشت؟
با شیوع ویروس کرونا 45 پروژه ثابت شرکت کنسل شد و به ازای هر یک از این پروژه ها یک سفیر بیکار شده و شرکت ضرر تقریبی 15.000.000 ریال در ماه بابت هر پروژه متحمل شد.

و چه راهکاری برای این مساله اندیشیدید؟
با همکاری استانداری یزد 4000 سرویس محلول ضدعفونی کننده که سفارش آن به صورت اینترنتی ثبت شده بود در اختیار همشهریان قرار دادیم همچنین اقدامات دیگری از جمله همکاری با فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی در راستای تامین معاش همشهریان در این دوران، سرویس دهی برای انجام کارهای بیرون از منزل از جمله امور بانکی و …، خرید لوازم مورد نیاز شهروندان ، همکاری با کالاهای پزشکی در راستای تامین سلامت همشهریان انجام دادیم.

با این اقدامات مشکلات شرکت برطرف شد؟
شرکت در واقع در حرکتی خیرخواهانه و انجام مسئولیت اجتماعی خود، سود فعالیت های حمل و نقل را در این دوران به کمترین حالت ممکن کاهش داد. در عین حال فعالیت در این دوران در راستای رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی، در جهت حفظ سلامت سفیران و مشتریان ، هزینه های اضافی ای برای ضدعفونی کردن باکس های حمل و نقل، محل کار، کلیه تجهیزات وسایل نقلیه ، تامین ماسک و دستکش برای سفیران و تست سلامت آن ها به طور مرتب به دنبال داشت.

و در پایان، صاحبان مشاغل برای ارتباط با شما از چه طریقی باید اقدام کنند؟
شماره های تماس شرکت 7281200-0353 و 09120929183 است.