داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد در مصاحبه ای با خبرگزاری علم و فناوری با اشاره به تمرکز جدی پارک روی بحث ارزیابی و بهبود کیفیت عملکرد شرکت های فناور مستقر، گفت: همواره توجه ویژه ما بر ارتقاء برند پارک علم و فناوری به عنوان مهمترین ابزار بازاریابی برای شرکت ها معطوف بوده است، تا از این طریق شرکت ها به استناد استقرار در پارک علم و فناوری و استفاده از برند این استقرار بتوانند بخش بزرگی از بازار را مدیریت کنند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد با رد انتقادات در خصوص کاهش فعالیت های حمایتی پارک از شرکت های فناور تاکید کرد: اطلاعات آماری که وجود دارد این موضوع را نشان نمی دهد. ضمناً باید به این موضوع توجه کنیم که پارک در مرحله ابتدایی شکل‌گیری مداخلات خیلی بیشتری داشت اما وقتی یک پارک به درجه ای از بلوغ خود رسید خیلی از سازوکارهای قبلی به شکل درون زا و از طریق تعامل بین عناصر داخلی شکل می گیرد. مثلا آموزش ها و مشاوره هایی که امروز به شکل کارآمد اتفاق می افتد بخش زیادی توسط خود شرکت های پیشرو وجود دارد و از طریق انتقال تجارب به شرکت‌های جدید انجام می شود.
وی افزود: لذا خدمات نه تنها کمتر نشده بلکه به نظر من خیلی بیشتر و کارآمدتر پیش می‌رود و اثر آن را نیز در عملکرد می‌بینیم. یعنی وقتی می بینیم خروجی فعالیت شرکت ها خیلی بهتر از گذشته است باید بپذیریم که فعالیت‌های مرتبط و مدیریت جریان بازار و فروش هم دارد به خوبی اتفاق می‌افتد.
داریوش پورسراجیان با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد در سه حوزه اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری و علوم انسانی و هنر و یا فناوری‌های نرم و در قالب سه پردیس بزرگ فعالیت می کند، تصریح کرد: پارک علم و فناوری تقریباً در همه شهرستانها بسته به ظرفیت و استقبالی که از طرف شهرستان می‌شود دفتری برای ارتباط و همکاری و توسعه فناوری احداث کرده است. برخی از این دفاتر در حد مرکز رشد، برخی در سطح مرکز نوآوری و برخی هم فقط در حوزه ترویج و آموزش فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به لزوم پاسخگویی به نیازها و چالش های منطقه ای، مراکز توسعه فناوری خاصی در پارک علم و فناوری یزد ایجاد شده است. مثلاً تا کنون دو مرکز توسعه فناوری آب و مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک شکل گرفته که هدفشان پوشش کلیه خدمات موجود در فرآیند مدیریت فناوری حوزه مربوطه است.
پورسراجیان با اشاره به بحران کم آبی در یزد گفت: تلاش شده تا تمرکز ویژه‌ای در مورد مسئله آب داشته باشیم چرا که تجربه کرده ایم فعالیت های شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه آب می‌تواند بسیاری از مسائل در بخش های مختلف را حل و فصل کند.
وی اضافه کرد: در بحث مراکز توسعه فناوری تلاش برای ایجاد مراکزی در حوزه فولاد و انرژی، صنعت هوایی، فناوری های نوین شهری و همچنین صنعت نساجی در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است، متن کامل مصاحبه داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد در سایت خبرگزاری علم و فناوری استان یزد موجود است.

http://stnews.ir/p=75082

  • ۲۰ دی, ۱۳۹۷