تجربه برگزاری آسان لیگ های ورزشی در لیگوکاپ

شرکت استارتاپی سامان‌ آوران رقابت‌ آفرین در سال ۱۳۹۷ با هدف تسهیل در برگزاری مسابقات و بالاتر بردن حس رقابت در بین بازیکنان رشته‌های ورزشی و ایجاد زمینه‌ای برای حرفه‌ای‌تر شدن آن‌ها تاسیس شد. این شرکت که هم اکنون در پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد مستقر است، با انجام تحقیقات مستمر توانسته است سامانه آنلاین لیگوکاپ را برای تمام کسانی که در حوزه‌ی برگزاری مسابقات فعالیت داشته یا می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند، طراحی کند.
رئیس و معاون فناوری و نوآوری پارک یزد به همراه مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک، ۱۱ دی ۹۹ با حضور در این شرکت، از نزدیک در جریان فعالیت ها و کسب و کار این شرکت قرار گرفتند.
محمد رحیقی، مدیرعامل شرکت، با بیان اینکه در ابتدای تاسیس شرکت در زمینه بازی های رایانه ای فعالیت می کردیم، گفت: به دلیل اینکه اوضاع بازار بازی‌های رایانه‌ای در ایران خیلی خوب نیست، این حوزه را کنار گذاشته و به سراغ ورزش رفتیم.
وی از طراحی و راه اندازی سامانه لیگوکاپ توسط شرکت خبر داد و گفت: سامانه لیگوکاپ مدیریت برگزاری مسابقات اعم از عضوگیری و ثبت‌نام شرکت‌کنندگان، براکت‌بندی، قرعه‌کشی، سیدبندی و ثبت نتایج رقابت‌ها را به طور کامل انجام می دهد. اما متاسفانه به دلیل حاکم بودن فضای سنتی در ورزش کشور، مشکلات زیادی برای بازاریابی این محصول داریم.
رحیقی با اشاره به برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی محلات شهرداری یزد از طریق سامانه لیگوکاپ، گفت: نزدیک به ده هزار نفر در قالب ۱۰۰ مسابقه از طریق سامانه لیگوکاپ در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: در دوره های قبل صف های طولانی برای ثبت نام در این مسابقات شکل گرفته و مشکلات فراوانی ایجاد می شد که با ثبت نام و دریافت اطلاعات از طریق لیگوکاپ، این مشکلات مرتفع شد.
مدیرعامل شرکت سامان آوران رقابت آفرین از امکان تعریف و برگزاری رویدادهای مختلف از طریق سامانه لیگوکاپ خبر داد و گفت: پلتفرم طراحی شده توسط شرکت، هیچ محدودیتی در برگزاری انواع رویدادها (ورزشی و عیرورزشی) ندارد.
رحیقی بالا بودن هزینه بازاریابی و عدم نقدینگی برای برگزاری لیگ های ورزشی در لیگوکاپ را از مشکلات این شرکت برشمرد و گفت: تجربه کم باعث شد هزینه و زمان زیادی را از دست بدهیم و شیوع ویروس کرونا هم بخش ورزشی را تعطیل و ما را متضرر کرد.
در این بازدید موارد زیر مورد بحث قرار گرفت:
– انتخاب صحیح بازار هدف و مدل کسب و کار برای کاهش هزینه بازاریابی
– عمومی کردن کاربرد نرم افزار و متناسب سازی آن برای رویدادهای غیر ورزشی و عامه جامعه
– عارضه یابی شرکت از طریق کارگزار پارک
– به روز رسانی بیزینس پلن شرکت
– استفاده از فرصت حضور بیشتر دانش آموزان و والدین در خانه برای طراحی بازی های آنلاین