معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد در بیست و دومین بازدید خود از مؤسسات فناور مستقر در پارک :

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد در بیست و دومین بازدید خود از مؤسسات فناور مستقر در پارک علم و فناوری، 10 شهریور 95، با حضور در شرکت‌های بهبود حساب ایساتیس و نگین گستران محاسب، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، غلامرضا پورقاسمی، مدیرعامل شرکت بهبود حساب ایساتیس در این بازدید با بیان اینکه این شرکت در سال 88 تاسیس و پس از گذراندن مراحل پیش رشد و رشد در سال 91 در مرکز اقبال پذیرفته شد، گفت: زمینه اصلی فعالیت شرکت بهبودحساب ایساتیس، تعیین بهای تمام شده برای شرکت ها و کارخانجات است

وی افزود: البته شرکت در زمینه مشاوره و انجام امور مالی و مالیاتی و حسابرسی نیز فعالیت گسترده ای دارد.

پورقاسمی مهم ترین مشکل شرکت خود را نبود نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: متاسفانه افرادی از رشته های دیگر با گذراندن دوره های آموزشی حسابداری می خواهند وارد بازار کار شوند که تجربه و تخصص در این حوزه را ندارند و حتی فارغ التحصیلان این رشته نیز تجربه و آگاهی کامل نداشته و این موضوع ما را دچار مشکلات عدیده ای نموده است.

احمدعلی کلانتری، مدیرعامل شرکت نگین گستران محاسب نیز در این بازدید با اشاره به آغاز فعالیت شرکت از سال 77، گفت: در سال 87 با ایده طراحی نرم افزار حسابداری برای بنگاه های متوسط در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد مستقر شدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 نیروی انسانی در این شرکت مشغول فعالیت هستند، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و رکود بازار، نیروهای خود را از 16 نفر به 9 نفر رساندیم.

کلانتری ضمن قدردانی از خدمات پارک علم و فناوری یزد به شرکت های مستقر، گفت: در کنار خدمات مفید پارک به شرکت ها به نظر می رسد در زمینه بازاریابی به عنوان مهم ترین مشکل شرکت ها، حمایت های خوبی از طرف پارک صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در زمینه بازاریابی و یا مصاحبه سازمانی برای شرکت های پارک ضروری و لازم است.

احمدرضا فقیه خراسانی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد نیز با اشاره به اهمیت نیروی انسانی متخصص در موفقیت شرکت های پارک، گفت: در این زمینه شرکت ها می توانند با برگزاری دوره های آموزشی برای افراد، نیروهای متخصصی را تربیت کرده و در شرکت خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه عمر محصولات فناوری بسیار کوتاه است و باید به سرعت وارد بازار شود، اظهار داشت: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های پارک، مساله بازاریابی محصولات آن ها است.

فقیه خراسانی تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری یزد آمادگی دارد در زمینه برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و مدیریت فروش با پیشنهاد و مشارکت خود شرکت ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: البته در سفر هیات پارک به مالزی اقداماتی در زمینه تسهیل ورود به بازار بین المللی برای شرکت های پارک صورت گرفت.