پنجمین جلسه شورای هماهنگی فن بازار استان، روز دوشنبه2 مرداد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، رئیس پارک علم و فناوری یزد، معاون فناوری و نوآوری پارک و دیگر اعضای این شورا در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در ابتدای این جلسه اکبر قنبرپور؛ رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، گزارشی از نحوه عملکرد فن بازار ملی، از جمله زیر ساخت و شبکه، بازاریابی محصولات، انتقال فناوری و سرمایه گذاری ارائه کرد.
قنبرپور در خصوص برنامه آتی فن بازار ملی اظهار کرد: افزایش فن بازار های استانی، ایجاد فن بازار های تخصصی، آموزش و توانمند سازی فن بازار ها، ارزیابی سالانه و برگزاری نشست های سراسری فن بازار ها از جمله برنامه های این نهاد است.
وی با بیان اینکه تقسیم بندی فن بازار های استانی بر اساس سطح فناوری و صنعتی بودن استان ها انجام شده است، افزود: فن بازار های استانی به سه سطح الف، ب و ج تقسیم شدند که هر سطح بنا به ظرفیت ها و محدودیت های هر گروه دارای سه فاز است که استان یزد با توجه به بالابودن سطح فناوری و صنعت این استان در سطح الف و در فاز اول این سطح قرار دارد.
قنبرپور با اشاره به ارتقای جایگاه استان یزد در میان فن بازار های کشوراظهار داشت: فن بازار استان یزد از جایگاه دوازدهم فن بازار های استانی در سال 94 توانست به جایگاه پنجم فن بازار ها در سال 95 ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه از سال 94 پارک علم و فناوری یزد به عنوان عاملیت فن بازار ملی در استان معرفی شد، ابراز امیدواری کرد: با همین روند پیشرفت انتظار داریم فن بازار استان یزد در سال آینده جزو 3 فن بازار برتر باشد.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران خاطر نشان کرد: نقش آفرینان اصلی فن بازار های استانی، استانداری، پارک های علم و فناوری، شرکت شهرک های صنعتی، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان است.
وی تصریح کرد: رمز موفقیت فن بازارها، همکاری و هماهنگی دستگاه ها، پشتیبانی نهاد متولی فن بازار و عملکرد خود فن بازار هاست.
رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار کرد: تجربه ی 15 ساله ی فعالیت در پارک های علم و فناوری به ما نشان داده است که رویکرد فعالانه حمایتی باید به تدریج جایگزین رویکرد صرفا حمایتی و منفعلانه شود.
داریوش پورسراجیان ادامه داد: در این راستا یکی از سیاست های پارک علم و فناوری یزد، استفاده از ظرفیت نهاد های مرتبط با مراکز فناوری است و فن بازار ملی یکی از این نهاد هاست.
وی در ادامه با بیان اینکه سیاست دیگری که پارک علم و فناوری یزد در جهت تخصصی شدن خدمات در پیش گرفت، رویکرد تغییر ساختار از مراکز رشد به پردیس های تخصصی است که در قالب سه پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری و فناوری های نرم عملیاتی شده است.
پورسراجیان در پایان سخنانش افزود: پردیس های تخصصی متولی ارائه خدمات بازار برای شرکت های فناور نیز هستند و در این راستا در کنار فن بازار ملی می توانند بسیار اثر بخش و موفق باشند.

  • ۳ مرداد, ۱۳۹۶