شرکت سپهر سلامت یکی از شرکت های هولدینگ گروه مهندسی سپهر در سال93 با فرایند یک شرکت زایشی در شرکت مادر شروع به کار کرد و از ابتدای مهرماه سال 94 مستقل شد. ابوالفضل ساجدی، مدیرعامل این شرکت گفتگویی با روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد داشته است که حاصل این گفتگو را با هم می خوانیم:

– لطفا توضیحاتی در مورد تاسیس شرکت و فعالیت های آن بفرمایید.
مجموعه سپهر سلامت از دل گروه مهندسی سپهر و با همکاری چند شرکت در حوزه ی سلامت و حوزه ی فناوری اطلاعات بیرون آمد. حدود 4 سال پیش با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در شرکت سپهر سلامت، ایده هایی را در حوزه ی سلامت الکترونیک به صورت ام وی پی اجرا کردیم و در هنگام عرضه به بازار و در جذب مشتری با استقبال خیلی خوبی رو به رو شدیم و پس از آن با جذب سرمایه از صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری یزد کار را گسترش دادیم.

– دو نرم افزار شناخته شده‌ی شرکت با عنوان های پذیرش24 و نبض 24 را بیشتر معرفی کنید.
در سپهر سلامت ما دو پروژه داریم، یکی پذیرش24 که نرم افزار سازمانی است و مخاطب آن پزشکان و جامعه ی درمانی است و در بیمارستان ها، مطب ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نرم افزار دوم شرکت تحت عنوان نبض24 در اختیار عموم مردم قرار دارد و مشتریان می‌توانند از طریق این نرم افزار مراکز درمانی خود را با توجه به معیارهای خودشان انتخاب کرده، از ما خدماتی ازجمله اخذ نوبت را دریافت کنند.
– در طول فعالیت این شرکت چه دستاوردهایی داشتید؟
ما با کسب مجوز شورای عالی انفورماتیک، نظام پزشکی و دریافت تاییده‌های متعدد از سازمان‌ها و مراکز درمانی توانستیم در زمان کمتر از دو سال، به یک میلیون و پانصد هزار بیمار خدمات ارائه کنیم و با بیش از 200 پزشک و نزدیک به صد بیمارستان در سراسر کشور همکاری داشته باشیم.

– با توجه به دستاوردهای شرکت سپهر سلامت در مدت زمان فعالیت خود، چشم انداز شرکت را چگونه می‌بینید؟
ما با شعار “سلامتی برای همه” اعتقاد داریم می‌توانیم خدمات مرتبط با سلامت در کشور را با کیفیتی بالاتر در دسترس همه‌ی مردم قرار دهیم به طوری که همه‌ی مردم به یک میزان، امکان انتخاب خدمات حوزه ی سلامت را داشته باشند. برای رسیدن به این هدف در مسیرهای معینی همچون افزایش جامعه آماری مشتریان در حوزه سلامت از جمله سرویس دهنده‌ها، پزشکان و مراکز درمانی در تلاش هستیم.

– چه مشکلات و موانعی پیش روی شرکت است؟
ما با نگاه به مشکلات به صورت مسائل قابل حل، بر آن‌ها فائق آمده‌ایم؛ اما همچنان یکی از مسائل پیش روی خودمان را حوزه‌ی فرهنگی در استفاده‌ی مردم از فضاهای تکنولوژی محور و فضای آی‌تی می‌دانیم و درصدد رفع این مورد نیز هستیم. یکی دیگر از موانع مشترک در اکثر شرکت‌ها، محدودیت‌های سرمایه است که در این زمینه پیشنهاد من به شرکت‌ها تکیه بر بخش خصوصی است.

– حمایت های پارک علم و فناوری یزد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حمایت‌های پارک به صورت مادی و معنوی، ما را در به انجام رساندن این پروژه کمک کرده است. حمایت‌های مادی پارک در قالب سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری صورت گرفته است و حمایت‌های معنوی شامل کمک در صدور مجوزها و حمایت سازمان‌ها از محصولات شرکت سپهر سلامت بوده است. پارک علم و فناوری یزد همچنین ضمن معرفی شرکت در رویدادهای فعال در حوزه ی سلامت از جمله نمایشگاه های بین المللی و داخلی، ما را در این رویدادها حمایت کرده است.

  • ۲۹ اسفند, ۱۳۹۶