شرکت سرزمین شکلات صفر و یک، مستقر در پارک علم و فناوری یزد با 4 سال سابقه در حوزه بازی سازی، از شرکت های بازی سازی استان یزد است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، شرکت بازی سازی سرزمین شکلات با هدف ساخت بازی های موبایلی پرمخاطب و نوآورانه از تیرماه سال 92 شروع به فعالیت کرده و تاکنون موفق به تولید بازی های «دووو»، «منو گرم کن»، «بفرمایید جورچین»، «پاژل» شده است.
سید مهدی میردهقان مدیرعامل شرکت سرزمین شکلات، در خصوص هریک از این بازی ها اظهار داشت: بازی “دووو” یک بازی در سبک ماشین سواری و رقابتی است که دارای گرافیک دوبعدی در سبک بازی های Doodle است.
وی بازی بعدی گروه شکلات را “منو گرم کن” معرفی کرد که در همکاری با گروه پیشگامان کویر ساخته شد. این بازی در سبک Arcade و با گرافیک کارتونی و به صورت رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) در مارکت های اندرویدی عرضه گردید.
میردهقان ادامه داد: “بفرمایید جورچین” یک بازی در سبک جورچین است که در آن بازیکنان می توانند عکس های موجود در گوشی خود را به جورچین (حرکتی یا انتخابی) تبدیل کرده و حل نماید و یا آن را برای دوستان خود ارسال نماید تا آنها حل نموده و جایزه دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت سرزمین شکلات آخرین عنوان تولید شده توسط گروه شکلات را، بازی پاژل عنوان کرد که در آن بازیکنان با استفاده از ابزارهای نقاشی موجود، یکی از کلمات پیشنهادی در بازی را نقاشی کرده و برای دوستان خود ارسال میکند تا آنها کلمه مورد نظر را حدس بزنند. وی افزود: این بازی بصورت کاملا آنلاین طراحی شده و بازیکنان برای انجام بازی باید به سرور بازی متصل شوند.
میردهقان فعالیت کنونی گروه شکلات را تولید یک بازی در سبک استراتژیک توصیف کرد که به زودی در مارکت های اندرویدی منتشر خواهد شد.
وی همچنین در خصوص موفقیت این شرکت با تاکید بر مشهود بودن عناصر خلاقیت و نوآوری در بازی ها گفت بازی هایی که تاکنون ساخته شده،. و با دارا بودن بین 30 تا 50 هزار کاربر برای هر بازی، همگی جزو برگزیده کافه بازار بوده اند.
میردهقان چشم اندازی پیش بینی شده برای شرکت شکلات را توسعه ی شرکت در حد برترین شرکت های بازی سازی ایران عنوان کرد و اظهار داشت خوشبختانه تعدادی از بازی های ساخته شده در مارکت های بین المللی منتشر شده اند و تیم شکلات فرصت حضور و معرفی در رویدادهای مهمی از جمله TGC را یافته است.
وی در پایان مشکلات شرکت های فعال در حوزه ی ICT را نبود منابع انسانی متخصص و اشراف نداشتن عوامل کلیدی منسوب شده در حوزه ی ICT دانست و گفت: افزایش تعداد و سطح دوره های آموزشی برگزار شده و داشتن دقت، حساسیت و نظارت بیشتر به هنگام انتساب عوامل کلیدی ICT از راهکارهای رفع این مشکل است.

  • ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶