مدیر عامل گروه توسعه آسمان آترین ایساتیس:

گروه توسعه آسمان آترین ایساتیس با هدف طراحی وتولید سیستم های پروازی بدون سرنشین در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 94 با ایده نرم افزار خلبان خودکار به مرکز رشد راه یافت. متن زیر حاصل گفتگو با عماد مرشدیان، مدیرعامل این شرکت است که با هم می خوانیم:

هدف از تاسیس این شرکت چه بوده است؟

هدف از تاسیس شرکت در ابتدا طراحی مولتی روتورها ( ربات های پرنده عمود پرواز) بود که با توجه به رشد روز افزون پرنده های عمود پرواز و کاربرد های گسترده این وسیله در صنایع مختلف، شرکت به طراحی نرم افزار اختصاصی ناوبری ، طراحی ماژول های مالتی مدیا دوربرد نیز پرداخت.

• این مرکز بر اساس چه اولویت هایی به مرکز رشد راه یافت؟

ایده محوری که بر اساس آن، شرکت به مرکز رشد راه یافت، سیستم نرم افزاری ناوبری خودکار ( خلبان خودکار) بود.

• از عملکرد شرکت در سال گذشته بگویید و اینکه در سال جدید تاکنون با چند درصد پیشرفت روبرو بوده اید؟

در سال 94 شرکت بامشکلات زیادی روبرو بود ولی با تلاش های بی وقفه اعضای شرکت توانستیم در سال 95 ثبات نسبتا خوبی در بازار پیدا کرده و رشد قابل قبولی داشته باشیم.

• مختصری از دستاوردها و افتخاراتتان تاکنون بگویید.

طراحی و ساخت اولین ماژول انتقال تصویر دیجیتال دوربرد در استان یزد و قرار گرفتن بین 10 شرکت برتر کشور در حوزه ربات های پرنده حمل کالا بر اساس ارزیابی شرکت دیجی کالا، از جمله دستاوردهای مهم شرکت تاکنون بوده است.

• در حال حاضر مشغول فعالیت روی کدام ایده ها هستید؟

در حال حاضر شرکت مشغول طراحی ماژول های مولتی مدیا دیجیتال دوربرد می باشد که با توجه به رشد روز افزون مولتی روتورها، نیاز بسیار زیادی در این زمینه احساس می شود

• خدمات ارائه شده توسط پارک علم و فناوری یزد تا چه اندازه در پیشبرد اهدافتان تاثیرگذار بوده است؟

مسلما اقدامات پارک در تسریع فعالیت ها و اعتماد سازی بین صاحبان صنایع و شرکت های مستقر در پارک تاثیر بسزایی داشته است.

• از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر بر سر راه شرکت قرار دارد، بگویید.

با توجه به اینکه پروژه ساخت عمود پرواز از پروژه های بسیار هزینه بر است، تامین بودجه مورد نیاز برای بخش طراحی وساخت بسیار موثر بوده و رویه پیشرفت کار را تسریع می بخشد.

• در پایان اگر درخواستی از مسئولین پارک و استان دارید بفرمایید.

ضمن قدردانی از زحمات مسئولین، از آنجایی که یکی از زمینه هایی که می تواند باعث رشد سریع شرکت های نوپا شود شناساندن آنها به جامعه و صنایع مختلف از طریق ارائه تسهیلات برای تبلیغات شهری و استفاده از تبلیغات صدا وسیما است، از آن ها می خواهیم همکاری لازم در این زمینه را با شرکت های نوپا انجام دهند.

  • ۱۴ تیر, ۱۳۹۵