مدیر عامل شرکت آرمان گستر یزد؛

شرکت آرمان گستر یزد، در سال 82 با زمینه فعالیت برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها، نمایشگاه های تخصصی، برنامه ریزی تورهای تخصصی ملی و بین المللی و همچنین کلیه فعالیت های مرتبط با آموزش جهت ارائه به بخش صنایع و سازمان های دولتی آغاز به کار کرد. متن زیر حاصل گفتگو با عبدالرضا تراب زاده مدیرعامل این شرکت است که با هم می خوانیم:

– لطفا ابتدا مختصری از شرکت و شروع فعالیت آن بگویید.

شرکت آرمان گستر، در سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با توجه به تجربه 8 ساله خود در زمینه توسعه منابع انسانی از طریق آموزش، از سال90 مشاوره در زمینه منابع انسانی مانند ارزیابی عملکرد در سطوح فردی و سازمانی، اجرای سیستم پاداش ریزی بر اساس عملکرد، اجرای نظام جانشین پروری و تعیین مسیر توسعه شغلی، عارضه یابی منابع انسانی، تهیه چارت سازمانی و تدوین شرح وظایف، مشاوره و انجام فرآیند استخدام شامل مصاحبه و آزمون استخدامی، ارزیابی شرکت براساس مدل تعالی EFQM و ارائه نقاط قوت و قابل بهبود و … را به صورت تخصصی در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر مشاوره در خصوص برنامه ریزی، افزایش بهره وری و بهبود منابع انسانی در کنار مباحث اجرایی ذکر شده در صدر فعالیت-های این شرکت قرار دارد.

این شرکت همچنین جهت تکمیل سبد خدمات خود در سال 93 موفق به دریافت نمایندگی از شرکت بهکو به منظور بسترسازی، فروش و استقرار نرم افزار مدیریت منابع سازمان (ERP) گردید.

– هدف از تاسیس این شرکت چه بوده است؟

در ابتدای تاسیس، هدف شرکت ارائه خدمات آموزشی بود. اما در حال حاضر کلیه فعالیت های مرتبط با منابع انسانی (مشاوره و اجرا) ، بسترسازی، فروش و استقرار نرم افزار مدیریت منابع سازمان( ERP)، در شرکت آرمان گستر انجام می شود.

– سرمایه ی اولیه تان برای شروع به چه صورت بود؟

مجموع آورده مادّی در سال 82 مبلغ سه میلیون تومان بود.

– مختصری از دستاوردها و افتخاراتتان تاکنون بگویید.

در حوزه مشاوره و برنامه ریزی منابع انسانی؛ جذب نیرو برای چند واحد تولیدی و خدماتی در یزد و کرمان، بسترسازی و استقرار سیستم ارزیابی عملکرد، پاداش ریزی، تدوین ساختار سازمانی و شرح وظایف، بهبود حوزه برنامه ریزی و کنترل کیفیت از روش LE برای چند واحد صنعتی استان یزد و تهران، انجام چند پروژه نیاز سنجی آموزشی و همچنین تقویم آموزشی برای سازمان های استان یزد، در حوزه پروژه های اجرایی، برگزاری همایش های تخصصی ملی و بین المللی در یزد، تهران، کیش، کرمان، تورهای بازدید از نمایشگاه های تخصصی ترکیه، ایتالیا، آلمان و همچنین بازدید از نمایشگاه های داخل ایران نظیر تهران، قزوین، شیراز، برپایی نمایشگاه های تخصصی ابتکارات و نوآوری، کنفرانس مهندسی معدن، کنفرانس مکانیک و …. و بالاخره در زمینه فروش و استقرار نرم افزار مدیریت منابع سازمان؛ ارائه نرم افزار به چند واحد صنعتی در استان یزد، عمده فعالیت شرکت آرمان گستر بوده است.

– این شرکت می تواند تنها با اکتفا به دانش فعالیت کند و یا سرمایۀ مادی خاصی هم نیاز دارد؟

به غیر از دانش که اساس کار این شرکت است، جهت توسعه و تکمیل و تثبیت فعالیت های خود قطعا به سرمایه مادی نیز نیاز است.

– از عملکرد شرکت در سال گذشته بگویید و اینکه در سال جدید تاکنون با چند درصد پیشرفت روبرو بوده اید؟

در سال 93 عملکرد نسبتا خوبی داشتیم. در ابتدای سال 94 با فراز و نشیب هایی همراه بودیم ولی در حال حاضر رشدی همانند سال قبل بدست آورده ایم.

– در استان یزد تا چه اندازه مباحث دانش بنیانی شناخته شده است و به آن بها داده می شود؟

چند سالی است که این مباحث به گوش همه رسیده و در سال جاری نیز بصورت خاص به آن توجه شده است، همچنین قشری که این مباحث به دانش، علم و تخصص آنها مرتبط است، از آن اطلاع یافتند.

– آیا راهکاری برای شناخت بیشتر شرکت های دانش بنیان به عموم مردم استان دارید؟

برای قشر نیازمند به این مباحث، با برگزاری همایش ها ، نمایشگاه ها و ارائه مزیت های دانش بنیان بودن و … می توان این مقوله را فراگیر کرد.

– مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر بر سر راه شرکت قرار دارد چیست؟

در حوزه بازار، مشکل اصلی مشکلات صنعت است که باتوجه به بحران اقتصادی آن ها، بها دادن به منابع انسانی که به نوعی بازار اصلی ما محسوب می شود را جزو اولویت های خود قرار ندادند و مسئله دیگر توقعات دارایی از شرکت های پارک است که معضل اصلی محسوب می شود.

– در پایان اگر درخواستی از مسئولین پارک و استان دارید، بفرمایید؟

از مجموعه پارک تقاضا داردیم مشکلاتی که نمایندگان شرکت ها پیگیر هستند بویژه مسئله مالیات را تا دریافت یک جواب مستند، منطقی و همگرا همراهی کرده و در فرآیند ارزیابی شرکت ها نیز اصلاحاتی انجام دهند.

  • ۱۰ اسفند, ۱۳۹۴