شرکت گیتی گستر پویندگان کبیر با سابقه طولانی در زمینه نرم افزار های مکان مبنا از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز نموده و با استفاده از دانش بومی موفق به تولید نخستین “سامانه هوشمند اتوماسیون بازرسی، نظارت و برداشت اطلاعات” شده، همچنین این شرکت با تولید سیستم های MobileGIS و WebGIS بومی توانسته در این زمینه وابستگی کشور به نرم افزارهای شرکت ESRI را از بین ببرد.
رئیس و معاون فناوری و نوآوری پارک یزد به همراه مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک، ۱۸ دی ۹۹ با حضور در این شرکت، از نزدیک در جریان فعالیت ها و کسب و کار آن قرار گرفتند.
تابنده روزبهی، مدیرعامل شرکت گیتی گستر در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه سامانه تکریم ارباب رجوع که برای پارک علم و فناوری یزد طراحی شده است، گفت: این سامانه به صورت یک اپلیکیشن تلفن همراه طراحی شده و در آن اطلاعات شرکت های مستقر در پارک یزد و زمینه فعالیت آن ها آمده است.
وی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به پارک می توانند از طریق این سامانه به راحتی به اطلاعات یک شرکت و یا محصول خاص دسترسی پیدا کنند، گفت: برای مثال اگر کسی به دنبال شرکت‌های فعال در حوزه نساجی می گردد، می تواند با جستجوی واژه نساجی در این سامانه به راحتی به تمام شرکت ها و محصولات این حوزه در پارک دسترسی پیدا نموده و حتی کروکی و آدرس شرکت را دریافت کند.
روزبهی با بیان اینکه از دیگر ویژگی های این سامانه، معرفی خدمات بخش های مختلف ستاد اداری پارک است که با توجه به درخواست مراجعه کنندگان لیست می شود، گفت: اطلاعات مربوط به انتقادات و پیشنهادات این سامانه هم برای پایش و بررسی، در اختیار روابط عمومی پارک قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت گیتی گستر در ادامه از سامانه پایش محصولات زراعی به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این سامانه در مزرعه مرتاضیه پیاده شده و تمام اطلاعات زراعی اعم از زمان و مکان های سم پاشی شده، نوع کود، بخش های آبیاری شده و …. را به صورت گزارش تصویری در اختیار مدیر مزرعه قرار می دهد.
وی افزود: با توجه به اینکه تمام قسمت های مزرعه توسط جی پی اس کنترل شده و به صورت گزارش تصویری ارائه می شود و همچنین مراحل برداشت محصول نیز به راحتی قابل مشاهده است، مدیر مزرعه می تواند از طریق اطلاعات دریافتی، از مشکلات زمین اطلاع یافته و آن ها را رفع کند و همچنین برای برداشت بهتر محصول در سال های آینده برنامه ریزی کند.
در این بازدید موارد زیر مورد بحث قرار گرفت:
– گسترش سامانه تکریم ارباب رجوع و تبدیل آن به درگاه تعاملی میان شرکت ها و مجموعه ستادی پارک

– استفاده از تکنولوژی های نوین در سامانه، جهت کاهش مراجعات حضوری به ستاد اداری پارک
– همکاری پارک یزد جهت اخذ اطلاعات محصولات زمین های زراعی بزرگ استان از جهاد
کشاورزی و سایر ارگان ها
– لزوم اتصال سامانه تکریم ارباب رجوع به سامانه وندا