وستاالکترونیک، یکی از شرکت های مستقر در پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک یزد است که محصول اصلی آن، نرم افزار مدیریت تابلوهای دیجیتال است.
رئیس و معاون فناوری و نوآوری پارک یزد به همراه مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک، ۱۱ دی ۹۹ با حضور در این شرکت، از نزدیک در جریان فعالیت ها و کسب و کار آن قرار گرفتند.
منصوری، مدیرعامل شرکت وستا الکترونیک در این نشست، عنوان ایده محوری شرکت را « سامانه های انتشار محتوای دیجیتال» بیان کرد و گفت: کار اصلی ما این است که یک ال سی دی را تبدیل به تابلو کنیم تا بتوانیم هر محتوایی که می خواهیم را در آن نمایش دهیم که این محصول بیشتر برای شرکت های روابط عمومی و تبلیغاتی کاربرد دارد.
وی با اشاره به استفاده از این نرم افزار در تابلو روان ها و تلویزیون های شهری، افزود: به مشتریانی که ال سی دی معمولی دارند برای ارتباط با شبکه، یک مدیا پلیر می دهیم تا بتوانند به صورت تصویری و اینترنتی با شبکه ارتباط برقرار کنند یا اگر تلویزیون اندرویدی باشد از طریق اندروید، اپلیکیشن را نصب نموده و با شبکه ارتباط برقرار کنند.
منصوری با بیان اینکه اداره راه استان یزد از این نرم افزار در پایانه باربری و مسافربری برای اعلام زمان حرکت کامیون ها و اتوبوس ها استفاده نموده است، گفت: معمولا مشتریان یک محتوای آماده شده داشته و در قالب پاورپوینت به نمایش می گذارند که قرار است این محصول را خصوصی سازی نموده و سرویسی طراحی کنیم که اطلاعات آنلاین شده و در صورت تاخیر در حرکت، نمایش دهد.
وی تصریح کرد: با شهرداری یزد نیز در زمینه سامانه اتوبوس یاب و تابلوهای ورودی شهر همکاری کردیم.
منصوری مشکل اصلی شرکت را سرمایه در گردش عنوان کرد و با بیان اینکه متاسفانه برای خرید قطعات و انجام پروژه های شرکت مجبور به گرفتن تسهیلات مضاربه ای شدیم، گفت: مشکل دیگر ما مسئله بازار محصول است و اگر شرایطی فراهم شود که جلسه ای با مدیران بانک ها برگزار و ز طرف پارک معرفی شویم، اتفاقات خوبی برای ما خواهد افتاد.
وی ضمن قدردانی از برگزاری کارگاه های آموزشی توسط پارک یزد، گفت: یکی از نیازهای ما آموزش تدوین و بررسی بازار است که با توجه به هزینه های بالای دوره های آموزشی از پارک تقاضا داریم این دوره ها را با استادان مجرب کشوری برای شرکت ها برگزار کند.
در این بازدید موارد زیر مورد بحث قرار گرفت:
– ارتباط و همکاری با شرکت هایی با شبکه بازار مشترک برای کاهش هزینه و زمان
– لزوم پیاده سازی مدل لین استارتاپ (استارتاپ ناب) در کسب و کار
– توسعه بازار به سمت شرکت های خصوصی و صنعتی
– استفاده از نیروی فروش توانمند در زمینه انجام مذاکرات خاص و نوشتن بیزینس مدل
– لزوم داشتن یک سیستم حسابداری مدون برای اطلاع از زمان فروش محصول
– تدوین بیزینس پلن و بوم کسب و کار
– تقویت بخش تحقیق و توسعه و توسعه محصول شرکت