واحد بازاریابی و توسعه بازار پارک علم و فناوری یزد، یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار برای شرکت های مستقر در پارک است. رضا حاجی قاسمی، کارشناس واحد بازاریابی و توسعه بازار در گفتگو با روابط عمومی پارک یزد برگزاری و حضور در نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی حوزه بازار، ارائه مشاوره تخصصی ، برگزاری رویدادهای فناورانه، تورهای فناوری، پنل های تخصصی، عقد قراردادهای کارگزاری جهت ارائه خدمات به شرکت های پارک و حضور در نشست های فن بازارهای منطقه ای کشور را از جمله فعالیت های این واحد عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا و مناسب به شرکت ها از دغدغه های اصلی مسئولین پارک علم و فناوری یزد است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها توسط پارک و حمایت از شرکت ها برای حضور در آن ها، گفت: در یک سال اخیر چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان استان در بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور 26 شرکت، نمایشگاه معرفی دستاوردهای شرکت‌های پارک در سفر رئیس جمهور به استان با حضور 12 شرکت از پارک و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد با حضور مجموعا 46 شرکت فناور و سازمان و نهاد دولتی توسط پارک یزد برگزار شده است.
وی افزود: در این مدت از حضور شرکت ها در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، الکترونیک و انرژی های نوین استان یزد و پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن، فولاد، ماشین آلات صنعتی و معدنی و تجهیزات وابسته یزد با برپایی غرفه و با حضور 4 شرکت از پارک حمایت شده است.
حاجی قاسمی برگزاری رویدادهای فناورانه را یکی از اقدامات مهم واحد بازاریابی و توسعه بازار پارک برشمرد و تصریح کرد: در یک سال اخیر رویدادهای ارائه تقاضای فناورانه شرکت ملی نفت ایران با حضور 21 شرکت و 13 نشست B2Bبین شرکت های پارک و کارشناسان شرکت ملی نفت، شرکت علوم سبز در حوزه پلتفرم و ماژول های شهر هوشمند با حضور 30 شرکت و برگزاری 18 نشست B2Bبین شرکت های پارک و کارشناسان شرکت علوم سبز، پیش رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت کشاورزی با حضور 6 مجموعه مرتبط از حوزه کشاورزی، پیش رویداد عرضه محصولات کشاورزی با حضور 4 شرکت از پارک و پیش‌ رویداد معرفی نیازهای فناورانه شهرداری یزد با حضور شرکت های پارک، توسط این واحد برگزار شده است.
وی افزود: برگزاری نشست های B2G با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری یزد، فرمانداری یزد با حضور 8 شرکت از پارک، بانک های استان، شرکت آب و فاضلاب استان یزد در محل تصفیه خانه فاضلاب استان با حضور 4 شرکت از پارک و نشست های مجازی B2B با شرکت نرم افزاری INBEETو شرکت های پارک علم و فناوری قم از دیگر برنامه های واحد بازاریابی و توسعه بازار پارک بوده است.
کارشناس واحد بازاریابی و توسعه بازار پارک یزد در ادامه با اشاره به ارائه بیش از 130 نفر ساعت مشاوره تخصصی در حوزه توسعه بازار برای شرکت های پارک در یک سال اخیر، گفت: در این مدت دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره، شیوه حضور موفق درنمایشگاه ها، بازاریابی و فروش، مبانی برندینگ، اصول قیمت‌گذاری، دیجیتال مارکتینگ، تیم سازی و بسته بندی مجموعا به مدت 1170 نفر ساعت توسط این واحد برگزار شده است.
حاجی قاسمی با بیان اینکه عقد قراردادهای کارگزاری جهت ارائه خدمات به شرکت های پارک از جمله فعالیت های این واحد است، گفت: عقد قرارداد کارگزاری فن بازار با شرکت راهکار تجارت پویا سورنا، قرارداد کارگزاری ارائه خدمات تبلیغات و تجاری سازی برای شرکت های پارک با شرکت روابط عمومی روماک کویر یزد، تفاهم نامه کارگزاری ارائه خدمات توسعه بازار برای شرکت های پارک با شرکت آیین تجارت رابین، تفاهم نامه کارگزاری تولید تیزر تبلیغاتی برای شرکت های پارک با موسسه خورشید تابناک کویر یزد و قرارداد کارگزاری ارائه خدمات توسعه ارتباطات با نهادهای دولتی برای شرکت های پارک با شرکت رویش ماندگار ایساتیس یزد از جمله این قراردادهاست.
وی افزود: بررسی قراردادهای 6 شرکت متقاضی ارائه خدمات کارگزاری دیگر در حوزه‌های مختلف تجاری سازی فناوری نیز در حال انجام است.
حاجی قاسمی با اشاره به برگزاری پنل های تخصصی شناسایی و رفع نیاز فناوری صنایع و سازمان ها،
صادرات محصولان دانش بنیان، جایگاه شتابدهنده ها و مراکز نوآوری در اکوسیستم نوآوری استان و چالش ها و فرصت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر توسط این واحد، گفت: حضور در نشست بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1398 فن بازارهای منطقه ای کشور در پارک پردیس و نشست مجازی بررسی عملکرد شش ماهه دوم سال 1398 نیز از جمله فعالیت های واحد بازاریابی و توسعه بازار است که در این سال فن بازار منطقه ای استان یزد به عنوان فن بازار برتر کشور انتخاب شد.