شرکت هورنو روزنه ای در تاریکی، از سال ۹۳ با موضوع فرهنگ سازی، پژوهش، طراحی و اجرای طرح های معماری و تصویرسازی در جهت ارتقاء سواد بصری ثبت شده و چند سالی است که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه یزد مستقر شده است.
مسوولین پارک یزد روز پنج شنبه ۳۰ بهمن ۹۹ با حضور در این شرکت، از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.
علیرضا محمودآبادی، مدیرعامل هورنو، ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت های شرکت، گفت: در طول یک سال و نیم اخیر توانستیم با استفاده از پکیج های خود، رویدادهایی در بعضی مدارس برگزار نموده و محصول خود را به دانشگاه ها معرفی کنیم.
وی از امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی استان یزد خبر داد و گفت: بر طبق این تفاهم نامه قرار شد ۵ رویداد را در طول ۳ سال با محصول ما برگزار کنند که اولین آن، مسابقه طاق خشت دار بود.
محمودآبادی با بیان اینکه این رویداد به صورت ملی برگزار و قرار است رویداد بعدی بین المللی باشد،گفت: شرکت کنندگان این مسابقات با استفاده از محصول شرکت، یک طاقه ساده ساخته و پس از بررسی در آزمایشگاه دانشگاه یزد، برندگان معرفی شدند.
وی با اشاره به کاربردهای متنوع محصول این شرکت، برای کودکان، نوجوانان و دانشجویان معماری، گفت: این محصول می تواند برای آموزش کودکان و آشنایی آن ها با فرهنگ معماری بومی در مدارس و مهدکودک ها، نوجوانان و بحث های مربوط به معماری برای دانشجویان این رشته، استفاده شود.
محمودآبادی بزرگترین هدف این شرکت را طراحی ایده های متنوع دانست و گفت: ساخت جا شمعی به صورت تکی با استفاده از این محصول، طراحی ست های اداری، ساخت محصولات کاربردی و تزئینی و ساخت طاق برای شهر یزد با این محصول، از جمله این ایده ها است.
وی با اشاره به طراحی ۸ محصول دیگر در حوزه معماری مانند معماری با سنگ، نی و معماری دست کن توسط طراحان این شرکت، گفت: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد به عنوان شهر خشتی، تصمیم گرفتیم علی رغم سود کمتر، معماری با خشت را در اولویت قرار دهیم.
محمودآبادی، نداشتن فضای کارگاهی مناسب و کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات این شرکت برشمرد و گفت: با پیگیری های مدیر مرکز رشد دانشگاه یزد، قرار است در این مرکز یک فضای کارگاهی مناسب برای شرکت ها آماده شود.
وی افزود: خوشبختانه ما هم توانستیم سرمایه گذاری برای کار خود پیدا کنیم که امیدواریم مشکلاتمان از این طریق برطرف شود.
در این جلسه موارد زیر مطرح شد:
– لزوم مساعدت پارک برای حل مشکلات مربوط به تسهیلات صندوق پژوهش به شرکت
– کم بودن پیچیدگی محصول و امکان کپی آسان از آن
– ارتباط با شرکت های دیگر پارک که در این حوزه فعالیت دارند
– طراحی بیزینس پلن جدید و ایجاد ارزش افزوده روی برند و محصول
-طراحی وب سایت و آموزش به گروه هدف برای استفاده بیشتر از محصول شرکت